Super Productief

Tijd besparen door betere emails te schrijven

Tijd besparen door betere emails te schrijven
Geschreven door Jelle Mostert

Dagelijks is het weer een rompslomp, je email wegwerken. Soms lijkt het wel of we dagelijks meer en meer mails binnen krijgen en daarom is het wel handig om deze zo productief mogelijk weg te werken.

Het schrijven van emails kan je dagelijks een hoop tijd kosten, zeker als je een uitgebreide helpdesk hebt waarin veel klanten met hun meningen, vragen of ideeën spuien.

In onderstaande video leg ik 5 principes uit die je kunt toepassen om, als eerste, je mails sneller weg te werken. Ten tweede, hoe kun je ervoor zorgen dat er minder mails binnenkomen, zonder dat je daardoor een minder goede service levert of bot overkomt.

 

Betere emails schrijven

Als je regelmatig dezelfde mails stuurt raad ik je zeker aan de 5e tip te gebruiken. Als je een helpdesk hebt kan het namelijk voorkomen dat je veel dezelfde mails binnenkrijgt. Je kunt er dan voor kiezen om continu hetzelfde verhaal te typen, maar gelukkig is er ook een software beschikbaar waarmee je veel tijd kunt besparen. Daarnaast ben je niet continu hetzelfde verhaal aan het typen. Dat is ook weleens lekker :).

Plaats een reactie