De focus bij veel standaard time management tips ligt vaak op het maken van een planning. Ja, je moet een planning maken, maar tegelijkertijd zie ik mensen om me heen die hier uren, dagen of weken mee bezig zijn.
Misschien komt dit door het idee dat de planning eerst perfect moet zijn. Alles moet eerst duidelijk zijn voordat je actie kunt ondernemen. En op een bepaalde manier is dit waar, maar je kunt er ook in doorslaan.
Sorry voor mijn directheid, maar als jij continue planningen aan het maken bent, dan ben je echt je tijd aan het verdoen.
Nogmaals, het is belangrijk om een planning te maken. MAAR er is één ding dat nog belangrijker is, namelijk actie ondernemen.
Je kunt een geweldig plan maken en hier veel tijd aan besteden, maar als je geen actie onderneemt is het zinloos!
Daarom heb ik een video voor je gemaakt met daarin het essentiële belang van de volgende actiestap.
Jouw volgende actiestap?
Wat is jouw volgende actiestap?
Ik hoop dat ik het belang van een volgende actiestap in de video duidelijk heb kunnen maken.
Een actiestap kan je duidelijkheid geven, voorkomt uitstelgedrag en kan je productiviteit enorm vergroten.
Daarom mijn vraag aan jou: “wat is jouw volgende actiestap?” Wil je hem met me delen in het reactieveld?